Måndag 11e Dec, Fremantle

G'day mate!
Då är vi äntligen i land i Australien, Fremantle. Det känns redan lite overkligt att helt plötsligt är resan över, och jag befinner mig på fast mark igen. 
Bra timing med målgång klockan fyra på eftermiddagen var perfekt. Vi hann få passkontrollanterna ombord innan de gick hem för dagen, så att vi kunde komma i land och få oss en härlig måltid från grillen. Korv med bröd!
Fremantle Sailing Club, De har en foajé!

Vi är naturligtvis väldigt stolta över vår insats. En andraplats på denna långa etapp ,är ju helt fantastiskt. Det som är den avgörande faktorn är Hur väl teamet fungerar. Det är min absoluta övertygelse efter att nu har gjort tre etapper av denna världsomsegling.
Natten spenderade många av oss på båten. Jag sov som en stock, då båten var stilla. Underbart. 
Idag den 11e har vi haft sedvanlig storrengöring av båten. På onsdag är min sista arbetsdag på båten då vi gör underhåll och reparation. Därefter är det prisutdelning på torsdag och sen på lördag bär det av mot Sydney och Julfixa med Matilda. 
Åt min första pizza ikväll sen jag lämnade Sverige för över tre månader sedan. Den var stor!
Imorgon ska jag ta mig in till Perth och det gamla hoods, där jag spenderade tre månader för över 30 år sedan. Jag ska hitta en lugn plats och sätta mig och betrakta omgivningen, reflektera över vad som har hänt de sista veckorna och månaderna. Som min kära Madeleine sa till mig idag, är det viktigt att stanna upp och göra denna reflektion innan jag springer för fort in i nästa projekt eller resa. En reflektion för att ta tillvara på de erfarenheter som jag skaffat mig under dessa månader. Så att jag kan ta dem vidare och utveckla mig själv till ett bättre jag. Det kanske låter lite klyschigt men jag tror på det. Ha det fint så hörs vi snart. Jonas

Kommentarer

  1. Grattis Jonas.Underbart att få följa äventyret för oss "landlubbers"

    SvaraRadera

Skicka en kommentar