Lördag 23e Dec, Position Sydney, 34gr S, 152gr O

Hej vännen, 
Resan är ju inte riktigt slut, så jag tänkte att jag fortsätter att blogga lite. Kanske jag fortsätter även när jag har kommit hem för då börjar ju nästa resa. Vi får se.
Nu har jag redan varit en vecka i Sydney, hos min underbara dotter. Vi har jobbat i veckan, hon med sitt och jag med mitt. Jag har ju inte jobbat ihjäl mig precis, men en dag blev det iallafall. 

Vistelsen här hade ju kunnat börja bättre. Eller hur ska jag se på det?
 Lördag den 16e, jag ska ta taxi till flygplatsen i Perth. Lyfter min väska och känner att det är något fel med ryggen. Jag känner igen känslan, fasen också ryggskott.
Jag tar mig till flygplatsen och fram till Sydney men att promenera går långsamt. Redan på söndagen lyckas jag hitta en tid hos en kiropraktor. Men efter första besöket är ryggskottet fortfarande kvar. På tisdagen går jag dit en andra gång men tyvärr blir det värre. Det tredje besöket ställer jag in och det var igår, idag lördag är egentligen första gången som jag känner mig 90 % bra igen.

Vilken tajming va? Eller hur ska se på det? Tänk om jag hade fått det under seglatsen en vecka tidigare eller två veckor tidigare. Jag har haft ryggskott flera gånger under de senaste fem åren men denna gången var det värsta hittills. Hade jag fått det på båten hade jag nog inte kunnat göra mycket alls. Varje steg har varit en plåga när det var som värst. Så jag väljer att se det som att det var bra tajming. Jag hade precis gjort min sista arbetsdag på båten och jag började väl slappna av eller något, och så smällde det till.
Men du ska veta att jag har tackat min rygg många gånger under seglingen just för att den har varit i väldigt bra skick och jag har känt mig mycket stark.

Veckan har också innehållit en hel del reflektion och eftertanke och jag har skrivit ner en hel A4 sida med bra saker som jag vill ha med mig när jag går framåt.
Både personliga saker och saker som jag vill jobba med framöver. Personlig utveckling och karriärutveckling.
Idag var vi vid havet Jag och min dotter. För första gången på en vecka såg jag havet igen. Det var helt underbart. Vi badade på en fin sandstrand, chillade och åt en god lunch.
Till sist har jag en önskan till dig som följt min blogg under hösten. En nackdel har ju varit att det inte har gått att kommentera så enkelt och svara på mina inlägg Det är ju väldigt mycket en monolog och för att kunna skapa en dialog har jag denna önskan.
 Eftersom jag gillar det här med personlig utveckling skulle jag vilja be dig berätta ett par saker. Berätta från ditt hjärta. Det är naturligtvis helt valfritt men jag skulle uppskatta det väldigt mycket. Och jag tror att det kommer att göra dig nytta också , att fundera igenom svaren på de här frågorna. 
1. Vilka insiker eller reflektioner har du gjort?
2. Vad undrar du, som du vill fråga mig?
3. Vad hade du velat ska hända nu?

Berätta genom mejla mig på jonas.lobell@gmail.com 

Kommentarer