Dag 20,Fre 8 dec, Pos 34gr S, 110gr O, 346nm kvar

Hej
Min sista blogg från båten. På söndag är vi framme, såvida inte något katastrofalt inträffar, men det gör det inte.
Två dagar kvar av denna resa, sen börjar nästa. Först en reflektionsresa, där jag ska sätta mig i lugn och ro och skriva av mig och göra allt jag kan för att förstå och ta lärdom. Ta tillvara erfarenheter från seglatsen och skapa ett nytt bättre jag. Ett jag som jag vill leva med resten av mitt liv.
Sen kommer en resa där jag och Madeleine ska bygga upp vårt nya liv tillsammans. Det är så mycket vi redan har planer på. Jag från mitt håll, hon från sitt. Och de flesta vet jag redan kommer att vara desamma, vi är så synkade.
Men innan dess ska jag ha ett par underbara veckor med min finaste älskade dotter, Matilda. Hon påbörjar sin resa med att skapa en ny tillvaro i Sydney. Jag har äran att få hjälpa henne flytta in i sin nya lägenhet och fixa till den. Sen ska vi fira en underbar Jul ihop! Ska bli fantastiskt.
Alla resor börjar med en dröm, en dröm om att göra, uppleva eller uppnå något. När du väl tar beslutet att uppnå din dröm, börjar din resa.
Har du bestämt dig än? Vilken dröm har du? och Vilken resa ska du göra nästa år?
Jag tycker det är viktigt att ha drömmar. Stora som små. Om du vill nå långt dröm stort. Men även små drömmar är viktiga. Det måste inte vara dyrt eller komplicerat heller. Det kan vara så enkelt som att våga säga eller göra det där som du tänkt så många gånger, men som inte blev av. Vadsomhelst helt enkelt som blir din egen resa.
På söndag kommer jag iland igen. Men innan dess måste vi inklareras av myndigheten med pass och visum. Samt avdelningen för agrikultur som ska genomsöka båten efter frön, frukt, kryddor och annat som är otillåtna in till Australien. Kommer vi in senare än 17.00, väntar en natt med 22 personer ombord som ska dela på 14 kojer. Spännande. Vi får se.
Sköt om dig
Jonas

Kommentarer