Start etapp tre

Hallå där. 

Hej det sista inlägget jag skriver med röstinmatning. Sen blir det handindmatning och e-post till bloggen. Jag hoppas kunna skriva lite mer än förra etappen.
Idag är det start mot Australien. Det händer många saker idag. Vi håller på att förbereda oss för fotografering, packa det sista och att hissa segel. Det är lite blandade känslor att ge sig av. Jag är hyfsat förberedd men det är mycket som kommer hända på denna etapp.
Jag ser fram emot att surfa med båten ner för de stora vågorna och hoppas på att slå ett nytt fart-rekord. Allt kommer att ske med högsta säkerhet. Som jag skrev igår så kommer jag vara mer inblandad i ruttplanering och förberedande av olika segelskiften och revning av storseglet. 
Jag hoppas vi kan få en lika bra start som i Punta del este och sen att hålla den positionen. Det verkar vara ett vinnande koncept. Jag önskar dig en fortsatt trevlig dag och att vi hörs snart igen.
Jonas 

Kommentarer