Clifton beach Kapstaden 15 nov

Hej igen
Tre dagar kvar i Kapstaden innan vi ger oss av igen mot Australien. Idag är en tacksamhetens dag för mig. Utan några planer som helst lämnade jag min lägenhet för en långpromenad i morse och slutade med att jag besteg Lions head. Vilket fantastiskt Berg bättre än taffelberget gällande utsikt och naturupplevelse. 
Promenaden upp tog cirka två timmar och på slutet var det riktigt brant med flera stegar och festdon i berget att hålla sig i. Eftersom mitt vatten tog slut halvvägs upp på berget var jag lite tveksam till att ta mig ända till toppen då det var 30 grader varmt och solsken. 300 meter från toppen satte jag mig ner och funderade i fem minuter sen beslutade jag att ändå ta mig till toppen och det var värt all möda. Endast 30 meter från min rastplats uppenbarade sig andra sidan av berget men fantastiskt utsikt mot havet. Sista biten upp mot toppen 150 meter var en hiskilig upplevelse med svindelkänsla både åt vänster och höger.
Att ha den här möjligheten att bestiga berg på en av världens vackraste platser och samtidigt har tillgång till havet, berg och hav helt otroligt. Just nu sitter jag på stranden och betraktar vågor och promenerar i sanden för att slipa mina fötter, pedikyr. Väldigt skön behandling. Vattnet är kallt här cirka 15 grader så att bada är inte min grej just nu. 
Jonas 


Kommentarer