Stora och små drömmar

 

2023-04-06 Stora och små drömmar.

Idag fick jag en bra insikt. Oavsett hur stora drömmar vi har ska vi alltid endast relatera till hur stor den är för mig, för dig. Jag har själv en ovana (fortfarande) att jämföra mig med andra, och har lätt för att förminska mig själv, min prestation och mina drömmar. Vad är väl min dröm i jämförelse med många andras? Så dumt! Gör du också det?  Skit i andra, det viktiga är du och dina drömmar och mål. Det är när du sätter dina egna drömmar och målen för att nå dit som du stakar ut en framgångsväg för dig själv. Ingen annan kan vara dig, din dröm eller din upplevelse. Bara du själv kan avgöra vad som är dröm för dig, ingen annan.



Utan att jämföra med vad andra vill; Vad har du för dröm?

Jag möter många människor som när jag berättar om min stundande oceansegling, tycker att det är jättehäftigt och inspirerande.  En del skulle också vilja göra en liknande resa, och för andra är det för långt bort, långt utanför deras föreställningsvärld.  Idag berättade Madeleine för mig om en person som hört om mitt äventyr och som tycker att det är väldigt inspirerande. Det var så kul att höra detta, speciellt idag eftersom jag har haft en lite låg energi. Jag hade börjat förminska och till och med börjat tvivla. Sen får jag höra att jag inspirerar människor runt mig på ett sätt jag inte anat innan. Och precis detta fick mig att hitta en ny gnista, få tillbaka energin och framförallt se äventyret på ett nytt sätt. Att kunna inspirera människor att hitta sina egna äventyr, drömmar och kanske att de vågar förverkliga dem.

Vad är det första som dyker upp när du tänker på att genomföra din dröm?

Jag har haft min dröm sedan tonåren, och har nu fått möjligheten att genomföra den. Jag är otroligt tacksam över detta. Och det allra viktigaste är att jag kan dela den med den jag älskar, Madeleine.  Trots att hon inte följer med på resan rent fysiskt, så kommer hon vara med mig ändå. Hon är med på alla mina förberedelser, planering, mina tankar runt det på det mentala planet. Vi delar allt med varandra. Hon inte bara stöttar mig fullt ut, utan mitt äventyr innebär en personlig resan för henne också. Vi kommer att vara ifrån varandra fysiskt i fyra månader, så det kommer bli en stor omställning för oss båda. Vi väljer att se att detta kommer stärka vår relation och vi kommer kunna växa med varandra på var sitt håll. Detta är fantastiskt fint. Att ha en partner som stöttar min dröm och vill se hur jag växer, vilket gör att hon växer också, på sitt sätt.  Jag är otroligt stolt över henne.

Vem hade släppt iväg sin partner i fyra månader på det sättet? Hade du?

 Jag hade gjort det för henne.  Vad är finare än att låta se sin partner växa? Det är som att vattna en blomma, se den växa för att sen blomma ut, precis så. Den blir vacker, färggrann och glad. Vem vill inte det?

Jag hoppas att jag kan inspirera dig att släppa taget. Släpp taget om dina föreställningar om att det inte går, att det finns hinder och släpp taget om din partner. Låt hennom (henne / honom) blomma ut, så kommer du också att blomma ut.

Kommentarer